czwartek, 23 sierpnia 2007

NIGELLA UCZTUJE, ODCINEK 1 - CZEKOLADOWY RAJ - CZEKOLADOWY SERNIK

CZEKOLADOWY SERNIK



Baza sernika :
1 1/3 filiżanki pokruszonych ciastek pełnoziarnistych
55g kostki masła
1 łyżeczka kakao

Nadzienie :
ok 170g gorzkiej lub półsłodkiej czekolady, drobno posiekanej
2 1/2 kubka kremowego serka
3/4 filiżanki cukru
1 łyżeczka sproszkowanego custard (słodki, żółto jajeczny sos waniliowy na mleku)
3 duże jajka
3 duże żółtka z jajek
2/3 filiżanki śmietany
1/2 łyżeczki kakao, rozpuszczonego w 1 łyżce stołowej cieplej wody

Sos :
ok. 85g półsłodkiej czekolady, drobno siekanej
1/2 szklanki śmietany kremówki
1 łyżeczka ciemnego sosu kukurydzianego

Potrzebny sprzęt: tortownica (ok. 22cm średnicy)

Nastaw piekarnik na ok. 180˚C
Do bazy rozkruszyć ciastka, potem dodać masło i kakao. Składniki umieścić w tortownicy. Ugnieść masę na spodzie tortownicy, wstawić do lodówki na czas robienia nadzienia.

Rozpuścić czekoladę , w mikrofalówce lub kąpieli wodnej I odstawić do wystygnięcia.

Ubić serek, aby zmiękł potem dodać cukier i proszek custard, zmiksować jeszcze raz, aby się połączyły. Ubić jajka, a potem żółtka i śmietanę. W końcu dodać kakao (rozpuszczone w wodzie) i rozpuszczoną czekoladę i zmiksować na gładką masę.

Wyciągnij tortownice z lodówki i owiń folią spożywczą, a potem jeszcze raz folia aluminiową. To ochroni ciasto przed wodną kąpielą.

Umieścić tortownicę w brytfannie wlej nadzienie sernika. Wypełnić brytfannę ,dopiero co, ugotowaną wodą do połowy tortownicy i piec ok. 45min-1h. Góra sernika powinna być spieczona, ale spód powinien być jeszcze wilgotny.

Zdjąć folię I odstawić sernik do wystygnięcia. Włożyć do lodówki kiedy nie jest już gorący i zostawić na noc. Wyciągnąć z lodówki chwilę przed podaniem.

Aby zrobić sos: Rozpuść czekoladę, śmietanę kremówkę I syrop. Kiedy czekolada prawie się rozpuści, zdejmij ją z gazu i rozmieszaj na gładki sos. Pozwól jej trochę ostygnąć i polej sernik.

FRAGMENT PROGRAMU NIGELLI:

15 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Gdzie mogę dostać we Wrocławiu sproszkowny Custard i sos kukurydziany??

Smacznego! pisze...

maly1991.Moze sprobuj w Magnolii w sklepie "Kuchnie Swiata"

Anonimowy pisze...

Witam, ja dziś oglądałam jak Nigella robiła ten serniczek. Nie używała Custard tylko łyżkę budyniu waniliowego, a co do polewy czekoladowej to nie dodawała sosu kukurydzianego! Jak Wam smakował ten serniczek? Ja jutro mam zamiar go robić, jestem ciekawa jak bedzie smakował :)?!

Anonimowy pisze...

Nigella uzywala custard, ale tlumacz przetluamczyl jako "budyn", bo custard w Polsce raczej nie dostniesz no i budyniu rowniez nie znajdziesz w UK (chyba ze w polskich delikatesach). Dzieki autarce bloga, za oryginalne przepisy

Anonimowy pisze...

Przeraziłam się w trakcie, bo użyłam zimnych składników: jajek i sera. No i po wlaniu ciepłej czekolady po prostu się ścięła. Lekkie podgrzanie całości w kąpieli wodnej uratowało ciasto.
I wyszło rewelacyjne!
Pod koniec pieczenia radzę je przykryć folią. Mojej rodzinie bardziej smakowało podawane w temperaturze pokojowej, niż z lodówki.
Monika

lakomczuch pisze...

Jadłam ten sernik ,żadna rewelacja .Zwykły sernik jest o niebo lepszy.

Anonimowy pisze...

Srenik jak sernik, kupa roboty a nic wspaniałego, uważam że szkoda zachodu na takie efekty.

Anonimowy pisze...

Witam i gratuluję bloga oraz podziwiam za wytrwałość.
Często tu zaglądam w poszukiwaniu przepisów Nigelli, ale ostatnio zobaczyłam wykorzystywane zarówno zdjęcia jak i przepisy na www.mojegotowanie.pl a konkretnie na http://www.mojegotowanie.pl/konto/przepisy/11952
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

To wspaniały pomysł,że stworzyłaś tego bloga.Wykorzystałam stąd kilka przepisów i udało się wspaniale, moi goście byli zachwyceni smakiem i wyglądem potraw. Dla mnie przygotowanie obiadu z deserem sprawiło frajdę, bo nie przemęczyłam się w kuchni.Wielkie dzięki.

Anonimowy pisze...

Właśnie piekę ten sernik. Dosyć dużo roboty przy przygtowaniu go, więc czekam aż będzie gotowy i czy był wogóle wart poświęcenia tyle czasu. W telewizji nie wyglądał na zbyt skomplikowany, a efekt końcowy wyglądał zachęcjąco .

Anonimowy pisze...

witam , super stronka, tylko wszystkie składniki mogły by być podawane w gramach a nie na filiżanki

Anonimowy pisze...

Podaje objętości wg miar stosowanych w Ameryce Północnej, które mają następujące pojemności:
1 filiżanka: 250 ml
1/2 filiżanki: 125 ml
1/3 filiżanki: 75 ml
1/4 filiżanki: 50 ml
są ze sprawdzonego źródła
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

wszytskie miary i wagi sa przeciez w ostatniej notce, trzeba sekunde poszukac, poza tym wedlug mnie podawanie w gramach jest bez sensu,bo malo kto ma wage kuchenna , a szklanka to wiadomo, ze 250ml

Anonimowy pisze...

Półsłodka czekolada to czekolada deserowa, a kremowy serek to serek śmietankowy - myślę, że takie określenia będą bardziej czytelne w naszych warunkach :)

Anonimowy pisze...

Przejrzałam ten przepis i nieznacznie różni się od tego oryginalnego, który znalazłam gdzieś na necie, chyba że Nigella ma kilka przepisów na sernik czekoladowy... pozdrawiam...