niedziela, 26 sierpnia 2007

ODCINEK3 - PRZYSMAKI NA WEEKEND - KURCZAK PIECZONY Z KIEŁBASKAMI


1 duża albo 2 małe cebule
½ filiżanki oliwy z oliwek (nie extra-virgin)
2 łyżeczki angielskiej musztardy
1 łyżka stołowa suszonej szałwii
1 łyżka stołowa sosu Worcestershire
1 cytryna
1 kurczak, podzielony na 10 części
12 kiełbasek
2 łyżki stołowej świeżych liści szałwii, poszatkowanych
Świeżo zmielony pieprz


Obierz i pokrój cebulę w ósemki, włóż do worka z oliwą, musztardą, suszoną szałwią, sosem W. i pieprzem. Cytrynę przekrój na pół i wyciśnij sok do worka, resztę połówek pokrój w ósemki i dodaj do reszty. „Pomiętoś” wszystko, żeby dobrze się połączyło i dodaj kawałki kurczaka. Zostaw marynatę na noc w lodówce, najdłużej trzymaj ją tam 2 dni.

Ustaw piekarnik na ok. 220˚C. Kurczak powinien mieć temperaturę pokojową przed upieczeniem.

Włóż kurczaka z marynata do brytfanny, skórką do góry i poukładaj kiełbaski obok niego. Posyp wszystko świeżymi liśćmi szałwii i włóż do piekarnika na 1 godz. i 15 min. W połowie pieczenia przewróć kiełbaski na drugą stronę. Ułóż kurczaka i kiełbaski na dużym talerzu.

8 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ponieważ jestem średnim kucharzem =o))) kurczak na początku wychodził mi trochę suchy ale po delikatnej modyfikacji przepisu rozpływa się w ustach. Po prostu zrobiłem więcej marynaty i użyłem głębokiej brytfanny. Trzeba go tylko co jakiś czas obracać żeby wystające z sosu części nie były spieczone a reszta miękka. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

sos Worcestershire - co to za sos? można go kupic w Polsce? Lub ma może polski odpowiednik?

Smacznego! pisze...

Sos mozna kupic normalnie u nas w sklepach

Anonimowy pisze...

Świetny przepis, robi wrażenie i smakuje wyśmienicie.
Trochę nalatałam się za wszstkimi składnikami, ale było warto, polecam!!! :)

lusia pisze...

zrobię na poniedziałek mężowi na imieniny potem napiszę jak smakowało

Unknown pisze...

"Smacznego! pisze...

Sos mozna kupic normalnie u nas w sklepach"

w jakich sklepach? bo coś nie mogę znaleźć.

Smacznego! pisze...

giera.Nie wiem skad jestes, ja we Wroclawiu kupilam ten sos w EPI,ale wydaje mi sie ze widzialalm go tez w tesco i innych sklepach duzych sieci

KiBA pisze...

Fantastyczne: PYSZNOŚCI !! ♥♥♥♥♥