piątek, 21 września 2007

ODCINEK10 - DESERY - BRZOSKWINIOWA MELBA


8 brzoskwiń
3 szklanki wody
3 ½ szklanki cukru
1 laska wanilii, przekrojona wzdłuż
2 łyżki stołowe soku z cytryny

Sos malinowy:
3 szklanki malin
¼ szklanki cukru pudru
1 łyżka stołowa soku z cytryny

Pudełko lodów waniliowych


Wodę, cukier, sok z cytryny, wanilię włóż do garnka i podgrzej, żeby cukier się rozpuścił. Doprowadź do wrzenia i pozwól miksturze gotować się ok. 5min., potem zmniejsz ogień.

Przekrój brzoskwinie i wyciągnij pestki. Połówki wrzuć do wcześniej przygotowanego syropu cukrowego na ok. 2-3 min.
z każdej strony.

Kiedy podgotujesz w syropie już wszystkie brzoskwinie, zdejmij z nich skórkę i pozwól im wystygnąć.

Aby zrobić sos malinowy, wrzuć maliny, cukier puder i sok z cytryny do miksera. Przetrzyj przez sitko, aby pozbyć się pesteczek i przelej puree do dzbanka.

2 brzoskwinie ułóż na talerzu z 1 lub 2 gałkami lodów waniliowych. Wszystko polej sosem malinowym.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

w końcu się doczekałam ;) nowego wpisu. co prawda mam te przepisy w mojej książce 'kucharskiej', ale dzięki Tobie mogę je uzupełniać, bo często o czymś zapominam. ta melba wyglada bardzo apetycznie, niedługo będę próbować ją robić. z niecierpliwością czekam na kolejny wpis / olutka

Anonimowy pisze...

Zrobilam ta melbe, jak jeszcze maliny byly:) 7 osob sie nia zajadalo. Najlepsza jest taka lekko ciepla--(brzoskwinie) wtedy lody z musem sie rozplywaja ..PYCHOTA!!

Anonimowy pisze...

Niesamowity smak... Juz od dawna nosiłam sie z zamiarem zrobienia tego deseru, ale czekałam na własne działkowe brzoskwinki. W końcu sie doczekałam i efekt był nieziemski. Jednym słowem mmmmmniam! :D ania