piątek, 28 września 2007

ODCINEK13 - POTRAWY NA POCIESZENIE - POLEWA TOFFI


¾ szklanki plus 1 łyżka stołowa brązowego cukru
2 łyżki stołowe ciemnego syropu kukurydzianego
80g masła
⅔ szklanki śmietany kremówki
Lody waniliowe

Cukier, syrop i masło włóż do garnka, powoli doprowadź do wrzenia, niech masło i cukier się rozpuszczą. Pozwól miksturze wrzeć kilka minut zanim,dowoli dodasz śmietanę. Gotuj jeszcze 2-3 min. lub do czasu, aż sos będzie gładki, gęsty, lepki i błyszczący.
Podawać z kilkoma gałkami lodów waniliowych.

FRAGMENT PROGRAMU NIGELLI:

15 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Osobiście nic specjalnego, miałam nadzieję na ciepły, ciągnący sosik, a tu...ciepła lura tylko przeraźliwie słodka...zawiodłam się :(

Anonimowy pisze...

Wg mnie tłumaczeniu przepisu jest błąd. 3/4 kostki to DUŻO za dużo. "3/4 stick of butter" to 3/4 ze 115g, a nie z 200g (polska kostka masła) :-)
Spróbuj.

Anonimowy pisze...

nie robiłam tego,ale a propos karmelu albo toffi, to najłatwiejsze przygotowanie to ugotowanie puszki skondensowanego słodzonego mleka, należy gotować 3 godziny, gęste, pyszne :) puszkę zamkniętą wsadzamy do garnka z wodą i gotujemy! polecam! tak samo można zrobić z czekoladowym skondensowanym słodzonym mlekiem :)

Anonimowy pisze...

robiłam tę polewę 2 razy- za pierwszym razem wyszła okropna, bardzo słodka ciecz, która do czegoś sie nadawała po dodatkowych 30 minutach gotowania. zaznaczam, że dałam 3/4 wzięłam ze 110 gramów masła. za drugim razem wyszła pyszna, ciągnąca się polewa. tylko że dałam wtedy nie 2/3 szklanki śmietany, a 2 łyżki stołowe.

a tak na marginesie, to co podał anonim to nie przepis na toffi, a raczej na kajmak dla leniwych

Anonimowy pisze...

Czy złoty syrop to to samo co syrop kukurydziany ?? prosze o odpowiedż!!

Acha i w programie nigella niedawała wogule śmietany

Smacznego! pisze...

Syrop kukurydziany różni się trochę od złotego.
Tutaj jest przepis jak zrobić własny złoty syrop: http://www.uwielbiam.pl/przepisy/przegladanie/zloty-syrop.html

Co do śmietany, to nie ogladałam tego odcinka Naigelli, przepisy pochodzą ze strony www.foodnetwork.com i tam wspomnieli o śmietanie.

Anonimowy pisze...

Można zrobić też inną wersję z produktów które ma każdy w domu zawsze.
Do garnka wsypujemy dwie szkl. cukru zwykłego.Dodajemy dwie łyżki margaryny może być taka do smarowania chleba.Można dodać dwie łyżki miodu ale nie koniecznie.Wszystko gotujemy i zrobione!Smacznego!

Anonimowy pisze...

A zamiast złotego syropu dodać można po prostu miód sztuczny lub prawdziwy....:)

Anonimowy pisze...

Słodzone masło, nic więcej...ohyda...

atasha pisze...

Robiłam dzisiaj i wyszło super!!!! Dałam 80gr masła i 1/2 szklanki śmietany a nie 3/4 i super....

atasha pisze...

Robiłam dzisiaj i wyszło super!!!! Dałam 80gr masła i 1/2 szklanki śmietany a nie 3/4 i super....

Anonimowy pisze...

Ten sos JEST pyszny, lepki i ciągnący, pod warunkiem że się go potrafi zrobić. Wdg mnie tym z was którym nie smakował, po prostu sos nie wyszedł bo za krótko był gotowany. Miksturę trzeba odparować i skarmelizować(!!!), żeby nie wyszła "ciepła lura tylko przeraźliwie słodka", tak jak Ilonce. I faktycznie trzeba dodać 3/4 angielskiej kostki masła, czyli pół naszej :>

Anonimowy pisze...

Jeszcze nie jadłam,bo jestem na tym blogu pierwszy raz.Ale skoro mówicie,że to jest pychota,to spróbuje.

Anonimowy pisze...

Nie wiem, czy jeszcze tutaj ktoś zagląda, bo ostatni post datowany jest na rok 2010... Ale nie mam wyjścia - spróbuję zadać pytanie; może doczekam się odpowiedzi. Chodzi mi mianowicie o ciemny syrop kukurydziany - czy ktoś potrafiłby mi odpowiedzieć, gdzie w Polsce można go kupić (jeśli w ogóle jest tutaj osiągalny)? Będę wdzięczna za podpowiedź.

Anonimowy pisze...

Ja oglądałam odcinek z sosem toffi i mam nawet odpisany przepis ; 175 cukru muscovado, 75 g masła, 3-4 łyżki syropu kukurydzianego lub miód sztuczny, i 150ml śmietanki. Sosik wyszedł super ! ;) dałam jasny syrop kukurydziany bo innego nie miałam i śmietankę 30% .