wtorek, 28 sierpnia 2007

ODCINEK4 - ZABAWNE POTRAWY - NUGGETSY Z SAŁATKĄ Z KAPARÓW



2 piersi z kurczaka (ok. 230g każda)
1 kubek maślanki
½ kubka oleju
1 ¾ kubka pokruszonych krakersów (jeśli chcesz usmażyć nugettsy)


Włóż pierś do woreczka strunowego i rozbij aż będzie dość cienka, wtedy potnij ją na 6-8 kawałków. To samo zrób z drugą piersią. Najłatwiej zrobić to nożyczkami.

Kawałki kurczaka włóż do woreczka z maślanką i zostaw w lodówce, maksymalnie na 2 dni.

Podgrzej olej na dużej patelni, lub rozgrzej piekarnik do ok.220˚C
Wsyp krakersy do miski i zanurz w nich kurczaka. Musza być dobrze pokryte przed smażeniem, zanurz je w oleju na ok.2 min., albo tak długo, aż będą złoto brązowe. Połóż je na papierowy ręcznik, by pozbyć się nadmiaru oleju.

Ewentualnie piecz w piekarniku przez 15-20 min.

Sałatka:
Główka sałaty rzymskiej lub 4 małe główki sałaty masłowej
2 duże pikle, pokrojone
1-2 łyżki stołowe kaparów
2-3 łyżki stołowe posiekanej pietruszki, do przybrania

Dresing:
2 łyżeczki zalewy z pikli
2 łyżki stołowe oliwy z oliwek
½ łyżeczki musztardy Dijon


Pokrój sałatę na paseczki ok. 1,5mm. Dodaj pikle i kapary.
Połącz wszystkie składniki dresingu, zmieszaj i polej sałatę. Dobrze pomieszaj, połóż na talerze i posyp pietruszką. Podawaj z nuggetsami.

FRAGMENT PROGRAMU NIGELLI:

28 komentarzy:

Qualciu pisze...

Przed wykonaniem planowalam zrezygnowac z maslanki, bo za nia nie przepradam, ale ostatecznie zrobilam dokladnie wg przepisu i wyszlo super! Zwykle nuggetsy sa suche w srodku, a marynata z maslanki (ok 3godzinna) sprawila, ze byly miekkie i delikatne, poza tym nadawala ciekawy smak. Niestety nie jest ona dobrym spoiwem dla panierki, wiec trzeba ja (panierke) naprawde dobrze dociskac do miesa, no i warto krakersy rozkruszyc do konsystencji bulki tartej. Lepiej przylega.

Anonimowy pisze...

pychotka!!!

ja kaloryczne krakersy zamienilam na bulke tarta wymieszna ze zmielonymi orzechami wloskimi (mysle ze migdaly beda tez pasowac) no i dodalam jeszcze pieprz cytrynowy. marynowalo sie 1 godzinke i wystarczylo.
do tego zrobilam surowke z roznych salat + w/w pieprz i orzechy. calosc super

Anonimowy pisze...

jogurt powoduje cuddowny swiezy smak
ale podczas piczenia w piekarniku wyszlo jakies takie gluciate, lepsze byly z patelni
krakersy rowniez daja fajny smaczek ;)
polecam

Anonimowy pisze...

Rewelacja! U mnie w osiedlowym sklepie nie było maślanki, zalałam kefirem i też pycha. Do tego krakersy Wasa - solone wymieszane z paprykowymi. Wybrałam wariant ze smażeniem. Zdecydowanie polecam!
SylwiaZG.

Anonimowy pisze...

polecam smazenie na glebokim oleju, przydaje sie frytkownica jezeli chcesz sobie zaoszczedzic wielkiego czyszczenia kuchenki.robilam z frytkami i salatka z pekinskiej kapusty i majonezu. wyszly niesamowite poprostu jest to tak pyszne danie nugettsy zmienily oblicze kurczaka w moim domu.

Anonimowy pisze...

Pyyyszne one są. Zrobiłam je tydzień temu i wszystkim smakowały.
Polecam

Anonimowy pisze...

w oryginalnym przepisie panierką nuggetsów są utarte sucharki wymieszane z parmezanem - pyszne polecam!

Anonimowy pisze...

Nie mam woreczka strunowego, w co mogę włożyć tego kurczaka? Może być w misce pod przykryciem?

Smacznego! pisze...

Oczywiscie! Po prostu Nigella uzywa tych woreczkow, bo twierdzi ze jest latwiej i nie trzeba nic myc ;) ale to pewnie tylko z jej lenistwa ;P

Smacznego! pisze...

anonim 13 marzec. W przpisie sa tylko krakersy, nie wspominaja nic o parmezanie

Anonimowy pisze...

http://pl.youtube.com/watch?v=AjyxXoHu0mk TO JEST FILMIK DO NUGGETSóW
Masz ekstra stronę, dzięki Ci za nią :) bardzo mi pomogłaś, bo przepisy Nigelli są super, a z telewizji ciężko wyłapać dokładnie wszystkie składniki...pozdrawiam serdecznie Monika

Smacznego! pisze...

Monika, dzieki za filmik juz wstawilam.

Anonimowy pisze...

Robiłam te nuggetsy już jakiś czas temu i wyszły rewelacyjnie! Maślanka sprawia, że są wyjątkowo delikatne, a krakersy nadają oryginalny smak. Super!

Anonimowy pisze...

najlepsze nuggetsy na świecie:) właśnie się pieką w piekarniku:) zawsze tak je robię i wychodzą doskonałe:)

mroo

Anonimowy pisze...

Pycha, pycha, pycha to mój drugi przepis Nigelli, który zrobiłam oczywiście pierwsze były Mufinki. Wyszło wspaniałe, cała rodzinka była zachwycona a chłopak tym bardziej chce mi kupić książkę :) Maślanka z krakersami świetne połączenie i bez problemu się poprzylepiało :) Tylko następnym razem będę musiała doprawić żeby było bardziej wyraźne :)

Anonimowy pisze...

po przeczytaniu waszych komentarzy zabrałam sie szybciutko do roboty, pomysł swietny ale niestety jak dla mnie za tłuste.i jesli ktos lubi smak kurczaka to odradzam, bo maslanka wyciąga cały smak.dziekuje za tego bloga kocham nigelle a czesto trudno wylapac przepisy z programu!!!!

Anonimowy pisze...

a ja dodałem jajko do maslanki i tak marynowałem.potem krakersy sie lep[iej ttrzymają

Anonimowy pisze...

moje wyszły pysznie :D:D:D

Anonimowy pisze...

gluciate ??!! jeśli pieczesz w piekarniku to wpierw wyłóż blachę papierem śniadaniowym :D

Anonimowy pisze...

ja robię je z jogurtem naturalnym i piekę w piekarniku na papierze do pieczenia - najlepsze są zaraz po upieczeniu - takie chrupiace i gorące

Anonimowy pisze...

jakie są do tego najlepsze krakersy? Bo mam ochote to zrobić :)

Anonimowy pisze...

Włóż pierś do woreczka strunowego i rozbij aż będzie dość cienka---- o co tu chodzi? jak to rozbić i czym zastapic woreczek strunowy? ktoś napisał w misce pod przykryciem nierozumiem jak to rozbijać tak normalnie jak na kotlety schabowe?całą pierś?

Smacznego! pisze...

Anonim 09 luty. Jesli ogladasz Nigelle, to ona zawsze wklada mieso do woreczka, zeby nie robic balaganu. Mieso mozna rozbic w sposob dowolny.

Monika pisze...

Bardzo dobry przepis. Proponuję jednak dodać trochę soli i pieprzu do panierki.

Michiyo pisze...

Super przepis, prosty i naprawdę smaczny^-^

Anonimowy pisze...

po prostu pyszne,

Anonimowy pisze...

Moje trzyletnie dziecko niejadek chciało dokładke:) Mam nadzieje ze placki serowe tez jej posmakuja.
Pozdrawiam i dziekuje za te strone

Anonimowy pisze...

a te piersi to trzeba marynowac tylko w maslance, bez zadnych przypraw czy chociazby soli????