piątek, 24 sierpnia 2007

ODCINEK3 - PRZYSMAKI NA WEEKEND - PIECZONE ZIEMNIAKI Z CZOSNKIEM


Ok. 1,5 kg ziemniaków
⅓ filiżanki oliwy z oliwek
1 główka czosnku
Sałata koszerna

Nagrzej piekarnik do ok. 220˚C


Umyj i osusz ziemniaki, nie obieraj ich tylko pokrój w 7-8cm kostki. Wrzuć je do dużej brytfanny, polej oliwą i wymieszaj dokładnie rękami. Podziel główkę czosnku na ząbki, dodaj do ziemniaków i piecz ok. 1 godz., przerzucając raz czy dwa w ciągu tego czasu. Ziemniaki powinny być chrupiące i złociste z wierchy, ale miękkie w środku. Kiedy będą gotowe, włóż je na duży talerz i posyp solą.

19 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Wypróbowałam te ziemniaki i wyszły pyszne :) Co prawda ja obierałam ze skórki i posypałam papryką w proszku (dla ładnego koloru). Polecam ten przepis.

Anonimowy pisze...

ziemniaczki są chrupiące po 45 min...jak sie ma piekarnik z termoobiegiem...poza tym pychaaaaaa:)

Anonimowy pisze...

Pychotka!!! Ja też obierałam ze skórki. Bardzo proste i smaczne danie. Polecam. Warto podac z jakąś dobrą surówką.

Anonimowy pisze...

uwielbiam te ziemniaczki, są przepyszne ja skrobię dokładnie pod wodą stare ziemniaki-nie mogłam czekać na młode tak długo i piekę na 2 grzałki 200stopni i po 1h są gotowe

Anonimowy pisze...

ziemniaczki wyszly rewelacyjnie... pod koniec pieczenia posypalam je jeszcze bazylia... byly wysmienite :)

Anonimowy pisze...

Ja też obrałam ze skórki,
Pychaaaaaaaaa :)

Anonimowy pisze...

Witam,
czy czosnek dodoaje sie w lupinkach i cale zabki?

Smacznego! pisze...

Tak,w lupinkach, lekko rozgnieciony.

Anonimowy pisze...

powinienes ten przepis opisac jako wedgesy z czosnkiem lepiej by brzmialo :D i najlepiej je zasmazac w frytkownicy wtedy nabieraja chrupkiej skórki i odpowiedniego koloru a jak uzyskac smak czosnku to proste do tego oleju na ktorym smazymy dozucic pociety grubiej czosnek :) lub jak kto woli czosnek w proszku choc nie polecam :]

Anonimowy pisze...

żeby ziemniaczki były w takiej chrupiącej skórce sparzam je wrzątkiem, naprawdę w środeczku mięciutkie a ta skórka mmm pyszka !!! przepis super, łatwy do wykonania ale jaki smaaak :)

Anonimowy pisze...

Witam!
Jaka salatke proponujecie do tych ziemniaczkow?;)

Anonimowy pisze...

dzis robilam
wyszlo smakowicie-nic nie zostalo,nawet moj maz byl zachwycony.Zamierzam wyprobowac wiecej jej przepisow

Anonimowy pisze...

Piekę te ziemniaczki około 30 min z termoobiegiem na 200 stopni. Są rewelacyjne, właśnie z samym czosnkiem-nic nie trzeba dodawać więcej. A czosnek czasem ze skórką czasem bez. Ten bez szybciej się zbrązowi i w smaku będzie gorzkawy, ale ziemniaczki z nim są pychotka.

majówka pisze...

Polecam, bardzo dobre:)))) Smakowały mojej całej rodzinie , łącznie z najmłodszymi:)))))

Anonimowy pisze...

Ja polecam posypac ziemniaczki rozmarynem, sa przepyszne, tak robia je wlosi :)

Zysia pisze...

Ziemniaczki pierwsza klasa! właśnie wyjęłam je z piekarnika! Palce lizać:)

Anonimowy pisze...

Oj kobitki wszystkie obierają ze skórki ;) Ale fakt pycha !

Bonusy Bez Depozytu pisze...

Wyglada pysznie !!

Anonimowy pisze...

Czy ziemniaki pieczecie pod przykryciem ???