poniedziałek, 27 sierpnia 2007

ODCINEK4 - ZABAWNE POTRAWY - CIASTKA Z POLEWĄ



Ciastka:
6 łyżek stołowych niesolonego masła
½ kubka cukru
1 duże jajko
½ łyżeczki ekstraktu wanilii
1 ½ kubka mąki
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki soli

Polewa:
2-3 łyżki stołowe wrzątku
1 kubek cukru pudru
Barwniki spożywczy, najlepiej pasta

Potrzebny sprzęt: foremki do ciastek

Podgrzać piekarnik do ok.180˚C


Zmieszaj razem masło i cukier, na lekko musującą masę, potem wbij jajko i wanilię. W innej misce zmieszaj mąkę, proszek do pieczenia i sól. Dodaj suche składniki do mieszanki z jajkiem. Jeśli mikstura jest zbyt lepka odrobinę mąki. Owiń ciasto w plastikową folię i zostaw w lodówce minimum godzinę.

Posyp deskę mąką, połóż ciasto i jeszcze posyp jeszcze trochę. Rozwałkuj je na grubość ok. 7mm. Wytnij dowolne kształty i ułóż na papierze do pieczenia.

Piecz ciasteczka 8-12 min. Są gotowe, kiedy mają złote brzegi, ale miękki środek. Pozwól im wystygnąć.

Kiedy całkiem wystygną możesz zacząć zabawę z polewą. Kilka łyżek prawie wrzącej wody do miski i dodaj przesiany cukier, zmieszaj. Dodaj barwnik i pomaluj według własnego uznania.

9 komentarzy:

Agata pisze...

To jest super prosty przepis a mozna nim zaskoczyc znajomych. Ziemnaczki mozna przyprawic do smaku czym sie tylko chce. mój mąż je uwielbia. Ja dodaje czosnek i bazylie

Anonimowy pisze...

pyszne :)
zrobiłam je w prezencie na 'dzień teściowej', ona która uwielbia ciasteczka!
jestem niemalże taśmowym producentem ciasteczek (wszyscy je uwielbiają) i muszę przyznać, że po wyrobieniu ciasta przeraziła mnie jego delikatna i niesamowicie lepka konsystencja, dodałam jeszcze pół szklanki mąki i po poleżeniu w lodówce było ok, ozdobiłam każde kleksem z gorzkiej czekolady i wiórkami z mlecznej czekolady - wyglądały jak margaretki, smakowały wyśmienicie

Anonimowy pisze...

Zrobiłam je dzisiaj. Całkiem dobre i łatwe w przygotowaniu. Poza tym, jak na tak łatwy przepis, bardzo smaczne. Polecam :)

Anonimowy pisze...

robiłam je już mnóstwo razy, za każdym razem równie pyszne! polecaam ;*

Anonimowy pisze...

Naprawdę kruche, ale idealnie miękkie ciasteczka ;D ! .

Anonimowy pisze...

robiłam,siostra się zajadała. Ale nie mogę znaleźć barwniku.kraków

Unknown pisze...

Taki barwniki jakie stosuje Nigella (w paście) firmy Wilton dostępne są w sklepie internetowym aledobre.pl - polecam - małe opakowanie, ale do lukru Nigelli wystarczy kropelka żeby zabarwić, a kolory są niesamowite - dzieci o dorośli szaleją!!!

Anonimowy pisze...

pyszne i szybkie ciasteczka:)
w sam raz dla łasucha, na prezent, na bufet na imprezie

Anonimowy pisze...

Ciasteczka wyszły bardzo dobre, jedynym problemem było to, że najprawdopodobniej dodałam za mało mąki i ciasto przy wycinaniu rwało się. Ogólnie oceniam jednak pozytywnie, są warte polecenia. :)