środa, 29 sierpnia 2007

ODCINEK5 - ŚNIADANIE O KAŻDEJ PORZE - PLACKI SEROWE


Placki:
3 jajka, żółtka i białka osobno
2 łyżki stołowe cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 kubeczek białego serka
⅓ kubka mąki

Zmieszaj żółtka z cukrem, dobrze ubij. Dodaj wanilię, serek i mąkę. W innej misce ubij białka, potem wlej do mikstury serowej.

Podgrzej patelnię, wylej ciasto (kółeczka ok. 10cm średnicy), każdy placuszek piecze się ok. 1 min. po każdej stronie.

Propozycja podania:
2 kubki pokrojonych truskawek
½ łyżeczki octu balsamicznego
½-1 łyżeczka cukru

Truskawki polej octem balsamicznym i posyp cukrem. Przykryj miskę plastikową folią i odstaw na czas robienia placków.

Potrząśnij miską i rozgnieć truskawki widelcem. Podawaj z ciepłymi placuszkami.
***
Robiłam. Pyszne z truskawkami, albo dżemem truskawkowym. Z tych składników wchodzi ok. 9 cieniutkich placuszków, ale są małe na 2 osoby powinno wystarczyć.

45 komentarzy:

Qualciu pisze...

Pyszne placuszki! Robi sie bardzo szybko i latwo. Duzo latwiej niz nalesniki :). Paniom ktore lubia zamieniac skladniki w przepisie odradzam wymiane aromatu na cukier waniliowy. Nie te doznania :). No i
trzeba ich pilnowac, bo juz lekko przypalone traca swoj smak.

Anonimowy pisze...

Witam,dzisiaj na kolacje robilam te placuszki,wyszły bardzo dobre.Nie wiedzialam z jakiego sera je zrobic wiec kupilam ser smietankowy i wyszly super.Cała rodzina (mąż i syn)najadła sie do syta.POLECAM

betacia pisze...

jaki ma być ten biały ser w jakim kubku

Smacznego! pisze...

betacia. Jakikolwiek ser, nie ma to wiekszego znaczenia. Ja robilam ze zwyklego sera w kostce ...

ola-la :) pisze...

kochani dopiero zaczynam przygode z gotowaniem i mam nadzieję, że pożaru nie będzie :)
przepisy nigelli bardzo mi się podobają, pewnie dlatego, że są proste a efektowne :))
dla formalności zapytam: biały ser to zwykły twaróg?
jeśli tak, to co lepiej zastosowac twaróg czy może serki, ktore sprzedaja gotowe do zrobienia sernika??
z góry dziękuję za odpowiedź

Smacznego! pisze...

Ola-la.Tak, bialy ser to zwykly twarog. Ja robilam placki z twarogiem, Nigella uzyla takiego gotowego serka z kubeczka.

Anonimowy pisze...

Ja dodaje kubeczek serka waniliowego wiec nie trzeba juz dodawac aromatu.

Anonimowy pisze...

ile to jest 1\3 kubka maki ??
może to głupie pytanie ale mam 12 lat i nie za bardzo znam sie na matematyce chociaż miałam już ułamki ; ))

Smacznego! pisze...

Anonimowy. 1/3 szklanki to troche mniej niz polowa. "Podziel" sobie szklanke dlugopisem na 3 rowne czesci i do pierwszej kreski to bedzie wlasnie 1/3

Anonimowy pisze...

robilam je na obiad dla dwoch osob wyszlo duzo okolo 9 to dojsc malo na duzy apetyt, dojsc trudno mi sie je smazylo na patelni teflonowej, robilam to bez urzycia zadnego tluszczu. wyszly pyszne niesamowicie delikatny ,puszysty smak. polecam z drzemem truskawkowym z wanilia z lowicza

Anonimowy pisze...

jak wy je pieczecie?mi sie albo wszystkie przypalaja:(albo sa plynne w srodku...jaka grubosc dajecie na patelnie??

Anonimowy pisze...

my wczoraj zrobilsmy razem z mojm facetem i wyszły bardzo dobreka421

Anonimowy pisze...

bardzo dobre na sniadanie lub podwieczorek..
ja dodoalam dzem wisniowy oraz nutelle.

polecam

Anonimowy pisze...

Sporo zamieszania z tym serkiem na placuszki:)W oryginalnym przepisie to byl serek ricotta(taki wloski twarog o lagodnym smaku). Mysle, ze tez kazdy inny serek bedzie ok. Ja robilam tak jak demonstrowala Nigella w swoim programie i wyszlo jak nalezy(to znaczy smacznie:)). Dozuje placuszki lyzka(1 placuszek to 1 czybata lyzka ciasta). Latwo je przypalic bo pieka sie blyskawicznie. Osobiscie wole smazone na masle, tworzy sie taka chrupiaca skorka:)Proste i pyszne , mniam.

Anonimowy pisze...

jaki serek może do tego iść nam wszyły bardzo cienkie i duo tłuszko brało nie wiemy czemu

Anonimowy pisze...

Placuszki są rewelacyjne! Zrobiłam je z twarogiem maślankowym (podejrzewam, że każdy inny byłby równie dobry). Kostka twarogu ok. 200g jest w sam raz do proporcji reszty składników.Są bardzo sycące, idealne na dobre rozpoczęcie dnia.

Anonimowy pisze...

W przepisie brakuje MLEKA. Tu jest dokładny przepis ze strony tvn style:
Placki z serka ricotta
danie śniadaniowe

Składniki:
- 250 g serka ricotta
- 125 ml mleka (tłustego)
- 2 jajka
- 100 g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Z białek ubijamy sztywną pianę. Serek, mleko, mąkę z proszkiem do pieczenia i żółtka jaj mieszamy w dużej misce. Na zakończenie dodajemy ubitą wcześniej pianę. Placuszki smażymy na patelni, z dodatkiem tłuszczu - wedle uznania. Podawać z owocami, syropem lub konfiturą.
http://tvnstyle.pl/1302079,1,1318060,programy.html

Smacznego! pisze...

Nie brakuje mleka, bo to inny przepis. To co podales/las to placki z serem ricotta z serii "Nigella gryzie", a to jest przepis na placki serowe z serii "Nigella ucztuje".

Anonimowy pisze...

Ja gdzieś oglądałam film jak ona to robi i wyraźnie mówi o mleku

Anonimowy pisze...

http://www.youtube.com/watch?v=F-8yHZS4ZC4&feature=related

Smacznego! pisze...

Dzieki, za link uzyje go potem na "Nigella Gryzie". Tylko, ze to nie jest filmik do tego przepisu. Jeszcze raz powtorze to jest przepis na placki serowe, a ten z mlekiem (z filmiku) to przepis na placki z serem ricotta. Niby w obu jest ser,ale rozny i sa to 2 ROZNE przepisy.

Anonimowy pisze...

Zrobiłam na śniadanie. Pyszne i szybkie. Tyle, że biały serek zastąpiłam waniliowym. Piekłam na odrobinie oleju i jestem zachwycona! Nie przypalają się, nie przylegają. Gdy druga strona - ta na którą przewraca się placek chciała przylegać, to następną partię upiekłam pod przykryciem. Wierzch się zwarł i po przewróceniu nie mazał się i nie przywierał. Podejrzewam, że serek waniliowy zmienił smak, ale i tak były bardzo smaczne. Nie wiem czy tak jest w programie i w przepisie, ale białka z ciastem mieszam ręcznie. Moim zdaniem ubijanie całości mikserem pogarsza puszystość.

Anonimowy pisze...

http://nigellal.forumowisko.net/portal.php

Anonimowy pisze...

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img236.imageshack.us/img236/4420/obraz0374fq8.jpg[/IMG][/URL]

Anonimowy pisze...

robiłam, pieczą się błyskawicznie, tylko jakoś mało słodkie były... dopracuję ten przepis, i mam nadzieję, że będzie jeszcze lepiej. : )

Anonimowy pisze...

Zastanawiam się gdzie mozna dostać ekstrakt waniliowy? W zwykłym supermarkecie? Obok dżemów?? Jest w postaci płynnej? Rozumiem, ze cukier waniliowy nie załątwi tu sprawy?

Anonimowy pisze...

Czym różni się ekstrakt waniliowy od aromatu i czy zamiana ekstraktu na aromat znacznie zmieni smak placuszków?

Smacznego! pisze...

Nie widziałam nigdzie ekstraktu z wanilii, Nigella zawsze go używa zamiast aromatu, ma ciemny kolor i intesywniejszy smak.

Tutaj jest przepis jak zrobić własny ekstrakt:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis22893.html

Anonimowy pisze...

Robiłam ze zwykłego sera w kostce i z mascarpone, obie wersje pycha.
Ja "swoje placuszki" podaję ze świeżymi lub mrozonymi truskawkami koniecznie z syropem klonowym. smacznego

Anonimowy pisze...

Pyszne ;) Ja dodałam zamiast aromatu waniljowego, śmietankowy. Takie lekkie i puszyste wyszły ;D I polecam bita śmietanę - bardzo pasuje.

Anonimowy pisze...

Placki są poprostu przepyszne! Lekkie jak chmurka i zaskakująco sycące! Ja dodałam do nich trochę malin z cukrem, które trzymałam w zamrażalniku, a mój mąż poprostu nie mógl przestac jeśc!!! Polecam, polecam, polecam!!!

renata pisze...

Ja robie dziecku na sniadanie ze zwykłego waniliowego serka DANIO i tez jest super.Poza tym szybko-co najwazniejsze.Polecam

Anonimowy pisze...

mmmhhh te placuszki są rewelacyjne.Rano znalazłam przepis i właśnie je zrobiłam i się nimi zajadam, są pyszne z powidłami z węgierek mniam, polecam wszystkim na prawdę warto :D

Anonimowy pisze...

Powiem szczerze - już od dłuższego czasu nie jadłam takich pysznych placków -rewelacja!

Kamila

Anonimowy pisze...

Palce lizać:)Mój 1,5-roczny synek je uwielbia. Z resztą cała rodzina je uwielbia:).Z takiej ilości składników, jak w przepisie, wyszło mi około 16 placuszków. Jedliśmy je bez żadnych dodatków. Są tak dobre, że nie potrzebują nic więcej. Choć nie omieszkam spróbować ich z truskawkami czy bitą śmietaną:)

Anonimowy pisze...

ekstrakt z wanilii kupowałam w sklepie z żywnością indyjską

Anonimowy pisze...

Rewelacja, mimo że dałam cukier waniliowy, są pyszne, a serek znalazlam President waniliowy, smakuje prawie jak Danio, ale o wiele lepsze wyszły mi właśnie z tym. POLECAM!!

Anonimowy pisze...

Zrobiłam dzisiaj, wyszły takie sobie, nic szczególnego. Raczej na podwieczorek niż na kolację, w ogóle nie sycące. Użyłam serka Danio, może to był błąd. Bo smakowały jak puch, jakby były lekko surowe w środku, mimo, że smażone na najmniejszym ogniu i się prawie przypalały jeśli chciałam potrzymać je dłużej. Natalia.

Anonimowy pisze...

Kochana jest autorka tego bloga,
dzieki serdeczne.

Te placuszki serowe to czysta poezja.
A proste jak alfabet : )
Polecam kazdemu. Trzeba uwazac, zeby nie przypalic i nie zrobic ich za wysokimi, zeby sie dobrze wypiekly.

Anonimowy pisze...

Zrobiłam wczoraj. Wszystkim smakowały (nawet Babcia mnie pochwaliła). Zamiast sera dodałam jogurt grecki. Polecam!
Kamila

Anonimowy pisze...

Placki są świetne, łatwe i szybko można je zrobić.

Anonimowy pisze...

Szczerze powiem ze placuszki są przepyszne i dobrze smakują z drzemem truskawkowym i bitą śmietaną

Ania pisze...

Witam,
nie wiem ile dodać serka waniliowego - 1 kubeczek to 150g - czy to nie za mało???

Anonimowy pisze...

Cześć.Mam problem ponieważ nie wiem, czy mam usmażyć te placuszki na zwykłym oleju, czy też w przepisie było podane coś specjalnego.

Anonimowy pisze...

a ja myslalam ogladajac oryginalna wersje programu ze uzyla do tego cottage chceese czyli serka ziarnistego... moze sie przeslyszalam. ...