czwartek, 23 sierpnia 2007

ODCINEK1 - CZEKOLADOWY RAJ - KARMELOWO-CZEKOLADOWE SŁODKIE KULKI






4 czekoladowe batony (najlepiej Mars albo Milky Way)
55g niesolonego masła
2 1/2 szklanki słodzonych płatków śniadaniowych (najlepiej Cornflakes)

Potrzebny sprzęt: papierowe foremki na babeczki

Połam batony i wrzuć do garnka. Dodaj masło i rozpuść na małym ogniu, ciągle mieszając. Kiedy wszystko się stopi, zanurz płatki w czekoladowej miksturze i mieszaj gumową łopatką, aż wszystkie się nią pokryją.

Wpełnij foremki i wstaw do lodówki na min. 1 godz.

90 komentarzy:

Anonimowy pisze...

JA TO ZROBILAM I MI SIE GARNEK SPALIL

ALEXOLA pisze...

ja to zrobilam i mi sie garnek przypalil

Smacznego! pisze...

naprawde? bo ja wlasnie intensywnie poszukuje papierowych foremek, zeby to zrobic...

Anonimowy pisze...

a ja zrobiłam i wyszły super tylko ze nie mialam tych paierowych foremek ale na papier pergaminowy (chyba tak sie nazywa) ułozyłam kuleczki i byly naprawde smaczne...:]

Anonimowy pisze...

Zrobilam je jakas godzine temu i sa tak pyszne ze nie wiem czy doczekaja do popoludniowej kawki:)
Jedna rada - jesli niechcecie przypalic garnka dodajcie przed wrzuceniem batonow do garnka kilka lyzek wody :) czemu blacha do muffinek ma tylko 12 otworkow:P

Anonimowy pisze...

Nigella jest BOSKA. Kulki są naprawdę SUPER! Robiłam i wyszło wyśmienicie i jeszcze szybciej zniknęło w brzuszkach głodomorków. Pzdr.

Anonimowy pisze...

Jesteś moim idolem, nie mam czasu na szukanie ciekawych przepisów, a tego bloga odwiedzam prawie codziennie... i uaktualniam swoją "książkę kucharską"... bardzo, bardzo dziękuję i pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Własnie zrobiłam kuleczki z milky waya, wyszły pyszne! jak się cały czas miesza to nie ma mowy żeby coś się przypaliło!

Smacznego! pisze...

Hej, jesli ktos jest z Wroclawia, to czy mozecie mi powiedziec czy mieliscie te papierowe foremki (papilotki)? Jak tak to skad... Bo pol miasta zeszlam i nie moge znalezc...

Anonimowy pisze...

robiłam własnie te kuleczki i prawde mówiąc nie wiem jak można je przypalić rozpuszczając na bardzo małym ogniu, jakoś szybko się rozpuściło bez problemów, dopiero wsadziłam do lodówki to jeszcze nie wiem czy dobre ale wierzę wam na słowo ;], aha, użyłam metalowych foremek bo nie miałam papierowych, wyszło 14 kuleczek, pozdrawiam

Anonimowy pisze...

ogladałam dzisiaj Nagelle, robiła akurat te czekoladowe kulki i dała do nich 50g, a nie pół kostki masła. Z drugiej strony robiłam ten przepis i dałam własnie pół kostki i też było dobre, chociaż nie wiem moze dodanie mniejszej ilości masła coś zmienia, pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Cześć! robię te kuleczki albo jeżyki jak mówi moja rodzina już parę miesięcy, nigdy nie miałam papierowych foremek ale modyfikowałam przepis wielokrotnie, najpierw przez pomyłkę dawałam tylko 3 marsy ( wychodziło ok 24 ciasteczek ), potem koleżanka powiedziała mi że powinny być 4 batony i zaczęłyśmy używać najtańszych batonów z Lidla i też wychodzi pysznie, a sąsiadka z batonami rozpuszcza czekoladę i dopiero wrzuca płatki mogą być nawet 3 szklanki... PYCHA pozdrowienia dla wszystkich zjadaczy jeżykow!!

Smacznego! pisze...

Anonimowy 14 pazdziernika. A w co wkladasz te jezyki? Do miseczek czy tak tylko na talerz?

Anonimowy pisze...

na talerz i tyklo do ostygnięcia bo rodzina się niecierpliwi i je jeszcze ciepłe:)

Anonimowy pisze...

polecam stronę www.tortownia.pl! tam znajdziecie papierowe foremki i wiele innych rzeczy potrzebnych każdemu łasuchowi :)

Anonimowy pisze...

Zrobiłam kuleczki około godzinę temu i są przepyszne. Mój starszy syn powiedział, że to " najpyszniejsze ciastka na świecie", a dla mnie to najlepsza rekomendacja:)

Anonimowy pisze...

Hej:) czy ma ktos moze przepis na takie ciasteczka ktore Nigella robila...we wrzesniu chyba albo w pazdzierniku, chodzi mi o takie ciastka"do kawy" buly zwykle i jedyne co pamietam to ze robila z ciasta takie kulki i na koniec wkladala na kazde z nich jednego calego migdala, niestety nie pamietam jak sie nazywaly, wiem ze moga byc dlugo przechowywane w sloiku albo w czyms :) jesli ktos moze to pliiiizzz o przepis

Anonimowy pisze...

to były makaroniki ciągotki czy coś takiego,wiem tylko tyle że dodawała tam migdały,formowała kulki ale po wyjęciu z pieca były płaskie,też szukam tego przepisu...

Anonimowy pisze...

a ja miałabym ochotę na takie ciasteczka z gorzkiej czekolady...

czy ktoś zaproponuje proporcje?

tyle samo gorzkiej co Marsów? czy jeszcze trzeba dodać cukier?

będę wdzięczna :))

Anonimowy pisze...

zrobilam, sa przepyszne ale musze dodawac mniej masla, nie wkladam do tych opakowanek tylko na talerz w takie male kubki formuje i do lodowki pozniej od spodu jest takie biale masko zastygle to chyba znak ze jest go za duzo...ale i tak sa pyszne dodaje 3 milki leje i 1 marsa:) ale bede modyfikowala ten przepis napewno :)

Anonimowy pisze...

Ja muszę tylko kupić foremki i jutro zrobię xDxDxD

Anonimowy pisze...

mam pytanko. zobaczylam w internecie ze sa rozne rozmiary papilotek. czy to ma jakies wieksze znaczenie i jakie wy najcześciej stosujecie. dzieki wielkie za odpowiedz

Smacznego! pisze...

wilekosc papilotek nie ma znaczenia, w sumie to w ogole nie sa potrzebne do zrobienia tych ciastek

Anonimowy pisze...

Super łatwy przepis i wspaniała słodka przekąska.
Zrobiłam malutkie kawałeczki ( takie na jeden kęś) a więc kłądłam łyżeczką na szklaną deseczkę.

Anonimowy pisze...

Kuleczki naprawde przepyszne (!!!) ale masła w przepisie jest zdecydowanie za dużo, 1/4 kostki wystarczyłaby.

Anonimowy pisze...

właśnie dzisiaj zrobiłam te kuleczki tylko zamiast płatków dałam kangusy czy jakos taj w każdym razie wyszły superrrrrrr pyszniutkie , a co do masła jednak lepiej jest dodać go mniej -pozdrawiam serdecznie i smakowicie

Anonimowy pisze...

Kuleczki są boskie! Robiłam je już z 4 razy. Ja po prostu wkładam foliowe rękawiczki i lepie kuli, a potem kładę je na talerzyk:)

gate pisze...

zrobiłam te kuleczki ostatnio z koleżanką.wyszły poprostu boskie naprawdę polecam wszystkim. bardzo łatwe i szybkie do przygotowania:)

Anonimowy pisze...

w przepisie jest napisane pół kostki masła. Ale przepis jest dla angielskich proporcji gdzie cała kostka masła ma 110g a w Polsce ma aż 200g. Więc do jeżyków należy dać 1/4 kostki masła czyli ok. 55g :)

Smacznego! pisze...

Wszystko na temat masła,miar i wag znajdziecie w ostatnim wpisie

Anonimowy pisze...

właśnie piszę ten komentarz i zajadam sie pysznymi ciasteczkami, tanie, proste, pyszne kuleczki, naprawdę polecam!!

Anonimowy pisze...

Kuleczki są świetna, ja dodałam do nich jeszcze pokrojone w kostkę suszone morele- pychota!

Anonimowy pisze...

właśnie zrobiłam ciasteczka. użyłam batoników kokosowych i karmelowych z Biedronki. dolałam nieco wody do garnka i nic się nie przypaliło .smaczne bardzo ale baaaardzo słodkie

Anonimowy pisze...

zrobiłam! pyszności :)
użyłam małych batoników z lidla- takie podróbki marsa:)
za drugim razem miałam nadmiar płatków więc pokruszyłam ich troche i takie miałkie wsypałam do masy i jakoś ukręciłam, dzieki temu zyskały na kruchosci

pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Zrobilam z 3 snickersow crancherow, 2 milkywayow i platkow cornflakes. Nie rozpuszczalam batonow w garnku ale w kapieli wodnej, co w ogole eliminuje przypalenie garnka. Dodalam masla ok 50 g a po wyjeciu z lodowki od spodu ciasteczek byla tlusta warstwa, tak jak juz mowilo tu pare osob. Mysle ze w ogole obyloby sie bez masla. Ale deser bardzo dobry, prosty i efektowny. Przepis mozna modyfikowac wg wlasnego uznania, dodac co komu smakuje.
Bardzo pomocny blog dla fanow kuchni Nigelii kimze jestem i ja :)

Anonimowy pisze...

Ja robiłem je już wiele razy i wyszły przepysznie, a to że masa wam się przypala to zapewne wina tego że całą masę trzeba intensywnie mieszać, i nie radzę wam rozpuszczać snickersów bo orzechy w nich się nie rozpuszczą, ale i tak wyszłoby pysznie ;)

Anonimowy pisze...

Hej !! Jakie to maslo ktore ma byc niesolone ?? Bo chyba takich nie ma ( moge sie mylic ) ??

Smacznego! pisze...

Nie wiem czy jest takie masło, nie jestem Nigellą, należy pamiętać, że ona jest z UK, tam mają produkty, których u nas nie dostaniesz. Ja tylko tłumaczę, nie zagłębiam się w zawartości naszych półek sklepowych ;)

karolcia pisze...

Kuleczki są pyszne. Polecam przepis jest szybki i niedrogi.
Zrobiłam je kilka razy dla moich zanjomych i szybko zniały z tależa.

Anonimowy pisze...

bardzo dobre, robiłam z marsów. zamiast płatków można tez dodać ryż preparowany:)

MartyQ pisze...

Zrobiłam te ciasteczka dzisiaj i trochę nie wyszły... Chyba dałam za mało płatków. Poprzyklejały się do talerzyka (nie mam niestety papierowych foremek, jak większość) i trudno je zdjąć bez łyżeczki. Ale i tak smakują wspaniale, następnym razem mi wyjdą :)

Anonimowy pisze...

Robiłam już kiedyś te kuleczki z 4 marsów, masła i corn flake'sów. Masła dałam trochę mniej niż w przepisie - same plusy - wszystko było jak trzeba, tylko nadmiar masła się nie odwarstwił. Jedyny minus jaki zauważyłam to to, że są trochę za słodkie. Nie można za dużo ich zjeść, bo robi się niedobrze. Dziś też mam zamiar zrobić powtórkę z rozrywki, tylko zamiast czterech dodam dwa marsy i pół tabliczki gorzkiej czekolady dla zrównoważenia smaku. Mam nadzieję, że również wyjdą puszne.

Witajcie pisze...

zrobiłam to z takich batoników z biedronki + 2 milky way'e i gold flakes'y ale dodalam trochę za dużo masła
myślałam ze nie wyszło..wstawiłam do lodówki i mimo wszystko wyszły super :)

Marta pisze...

Zrobiłam :D Syn szwagierki był zachwycony :))

Anonimowy pisze...

są świetneeeeeee :)

Anonimowy pisze...

Są proste i super smaczne!
Ja użyłam batoników typu mars i niecałe ćwierć kostki masła. Dodałam gorzkiej czekolady (było za słodkie!), posiekane suszone morele i odrobinę amaretto. Dodatek alkoholu wydaje mi sie wręcz konieczny - dodaje charakteru.
Smacznego!

Anonimowy pisze...

W USA i UK jest masło słone i niesłone. Dlatego Nigella często zwraca uwgę, by do ciasta dodać to drugie. U nas w czasach PRL też było tzw. solone masło w sklepach.

Anonimowy pisze...

hm, robię podobne ciastka od wielu lat.
do polewy czekoladowej (lub raczej czekoladopodobnej ;)) - margaryna, trochę mleka, cukier, kakao - wrzucam płatki owsiane. Dość dużo, żeby masa była gęsta. Potem wykładam łyżką na papier, formując półokrągły kształt.
Pyszne, a przepis jeszcze z czasów kryzysowych :)

Anonimowy pisze...

kobieto wielkie dzięki za wszystkie przepisy:)

camarilo pisze...

dziewczyny gdyby ktoras z was widziala odcinek gdzie Nigella robi krowki prosze o przepis, bede bardzo wdzieczna, pozdrawiam

Anonimowy pisze...

sa pyszne i slicznie wygladaja takie blyszczace ja je jem oczami:) POLECAM

Anonimowy pisze...

dZIŚ ZROBILAM I WSZYSTKIM BARDZO SMAKOWAŁY!!
I LOVE NIGELLA!!

Anonimowy pisze...

Ja to zrobilam, ale sobie ulatwilam. Miseczkę z e snikersami i 5 dkg masla wstawilam do kuchenki mikrofalowej, wyjelam i wsypalam PLATKI KUKURYDZIANE- nie jest takie slodkie.Zrobilam kulki mokrymi rekami i polozylam na papierze do pieczenia. Wstawilam do lodowki. PYCHA, a jak szybko i latwo!

Anonimowy pisze...

LOL - to przecież odrobinę zmodyfikowany przepis z dziecięcej książeczki kucharskiej Kubusia Puchatka ;P Jeśli sobie dobrze przypominam, to nazywały się tam Jeżykami Sowy Przemądrzałej ;) No nie powiem...potrawy na poziomie ;P

Anonimowy pisze...

Te kulki są przepyszne... :D Robiłam je w sobote, poprostu palce lizać. Tylko dodałam 1,5 szkl. Corn Flakes i 1 szkl. Musli z Biedronki. Super:D

Anonimowy pisze...

ja to zrobiłam kilkakrotnie i zawsze mi wychodziły choć jestem dzieckiem

Jan pisze...

łatwe i szybkie do zrobienia - polecam

Anonimowy pisze...

Robie te kulki juz sporo czasu. Zawsze uzywam Marsów, ostatnio spróbowalam z Milki Way ale nie byly juz takie dobre. Tak wiec polecam z Marsami sa naprawde proste szybkie i smakowite! :D

Anonimowy pisze...

MAM pytanie batona trzeba całego zgniesc czy przełamc na dwa kawalki i z jakim natonem lepsze ile babeczek wyjdzie?

Anonimowy pisze...

Właśnie je zrobiłam jako prezent-niespodziankę na dzień ojca :) Są naprawdę niezłe.
Zamiast foremek do babeczek pociachałam na kwadraty kartę z bloku technicznego i zagięłam rogi.
Żeby nie przypalić sprzętu polecam kąpiel wodną (garnek z gotującą wodą, a na nim jeszcze jeden mniejszy z batonami).
:)

Anonimowy pisze...

ja też zrobiłam i garnek tez się spalił...
moim zdaniem nie są dobre.

Unknown pisze...

Ja zamiast płatków użyłam ryżu preparowanego :) wyszło przepysznie :)

Anonimowy pisze...

Znalazłam wczoraj papierowe foremki na babeczki, widziałam, że ktoś z Was pisał, że ciężko takie znaleźć... Są w sklepie Villeroy&Bosch (w galeriach handlowych), ale cena... 5zł za bodajże 10sztuk; ale takie ładne, w różowo-białą kratkę ;))

Anonimowy pisze...

Papilotki kupuję w Tesco albo na www.tortownia.pl

Unknown pisze...

Wlasnie kupilam te foremki na allegro, nazywają się papilotki, pozdrawiam

Anonimowy pisze...

nie wiem w czym problem,foremki sa w każdym supermarkecie albo w sklepie z art.gosp. domowego;)

Anonimowy pisze...

Też zrobiłam, w smaku było super ale kiedy wystygły to bardzo, bardzo ciężko było je przegryść.

Anonimowy pisze...

a ja zrobiłam ale pokryło mi jedynie 1szkl płatków,nie wiem jak można pokryć więcej :/ ale ganek mi się nie przypalił

Anonimowy pisze...

nie mam foremek czy ktos wie jak mozna je zrobic samemu ?

Anonimowy pisze...

właśnie skończyłem robienie kulek i naprawdę wyszły niesamowicie... początkowo bałem się, że tak jak niektórzy przypalę garnek i ogólnie wyjdzie niesmacznie.. okazało się jednak, że wyszło super! :D dzięki Nigella! ;p

fafarafa pisze...

Rewelcja!! Chrupiace, pięknie prezentują sie na stole. Elegancja i jaka łatwa w przygotowaniu. Foremki mozna kupić w Kauflandzie czy tesco za 10 zł. Garnek sie nie przypali jesli bedziecie utrzymywały na wolnym ogniu ciągle mieszając. Polecam, bo robia wrazenie.:)

Anonimowy pisze...

Jesli ktos ma problem z przypalaniem polecam kąpiel wodną. wlewacie wode do garnka, wkładacie miske. Podgrzewacie i wrzucacie składniki do miseczki ciągle mieszając.
Zrobiłem te kuleczki i są pyszne. POLECAM

justabella pisze...

Zrobiłam już 2 razy pierwszyb raz z marsami a za drugim razem z milky wayem i wyszło super.Myślę że oba były równie smaczne.Polecam.

Anonimowy pisze...

Witam
Ponieważ lubię słodko-słone smaki zmodyfikowałam przepis i do Marsów zamiast płatków dodałam domowy solony! popcorn. Niebo w gębie :)

Anonimowy pisze...

zerzygałem się po tym, seryjnie to jest ohydne

Anonimowy pisze...

Cudo! Zrobiłem ze Snickersami, dałem najpierw troche wody do garnka i troche mniej płatków i wyszlo swietne! Polecam!

Anonimowy pisze...

Jest to poprostu wyśmienite, tylko trzeba uważać bo tocholernie słodkie:D i jak sie za dużo zje to niedobrze. a garnek sie nie przypali jak na najmniejszym gaźniku, na najmniejszym gazie i trzeba cały czas mieszać.

Joanna pisze...

pyszne:D ja proponuję na początku rozpuścić batony w kąpieli wodnej i potem dodać do margaryny w garnku;)

Anonimowy pisze...

http://imageshack.us/photo/my-images/818/zdjcie0031b.jpg/
Pycha! :)
Za pierwszym razem wyszły twarde, kiedy pomieszlam dwa rodzaje batonikow. Teraz zrobiłam Z milky wayow i wyły pyszne!

Anonimowy pisze...

Zrobiłam z marsami, chlodziłam całą noc- wyszło przepyszne!!

mee. pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
mee. pisze...

garnek się przypalił, dlatego że trzeba mieć taki z podwójnym dnem.. wtedy jest wszystko okej. : )

Anonimowy pisze...

DO WSZYSTKICH KTÓRYM SIĘ SPALIŁ GARNEK!!! Zamiast na ogniu w garnku, proponuje rozpuścić składniki w kąpieli wodnej. Nic się nie przypala a w smaku są identyczne.
Kuleczki są pyszne ;)

Anonimowy pisze...

Robiłam te kuleczki, piekłam muffiny, ciasta czekoladowe...Modyfikować przepisy trzeba, bo nie wszystko u nas dostępne. Ale Polak potrafi :)
Smacznie pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Rewelacja! Ja zamiast dwóch szklanek płatków dodałam jedną szklankę płatków i jedna szklanke ryżu preparowanego ! Wyszły takie szyszki :-)
nATOMIAST NAJLEPSZYM SPOSOBEM NA ROZPUSZCZENIE BATONIKÓW JEST JEDNAK KĄPIEL WODNA:-)POLECAM!

Anonimowy pisze...

Żaby się garnek nie przypalił batoniki z masłem można topić w kąpieli wodnej.

Anonimowy pisze...

Żaby się garnek nie przypalił batoniki z masłem można topić w kąpieli wodnej.

Anonimowy pisze...

Ale te marsy mają byc małe czy duze? bo nie wiem jakie kupic...

Unknown pisze...

Dzisiaj zrobiłam. Użyłam 3 podwójnych batoników Mars czyli łącznie 6. Masła dałam kolo 55g, jednak uważam, że trzeba dać mniej, bo kulki są jakby zbyt tłuste (przy jedzeniu zostaje tłusta warstewka na ustach). Rozpuszczałam w kąpieli wodnej, aaa i starczyło tylko na około 8 małych foremek. W lodówce wystarczy potrzymać ok 30minut. Jest PYSZNE!! Mnie urzekło i na pewno będę robić częściej.

Baśka pisze...

Uwielbiam wszystko co czekoladowe więc jak najbardziej przepis przypadł mi do gustu. Ostatnio brakowało mi trochę inspiracji w mojej kuchni. W końcu trafiłam na ten serwis i znalazłam mnóstwo praktycznych przepisów i porad na przykład https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/
Każdy się tam zainspiruje, polecam!