środa, 26 września 2007

ODCINEK11 - KORZENNE - KURCZAK MUGHLAI


Ok. 2,5 cm kawałek imbiru, obranego
4 ząbki czosnku, obrane
2 łyżeczki mielonego kminu
1 łyżeczka mielonej kolendry
½ łyżeczki suszonego Chili
4 łyżki stołowe mielonych migdałów
½ szklanki wody
5 ziaren kardamonu, startego
1 laska cynamonu, przełamana wpół
2 liście laurowe
4 goździki
¼ szklanki oleju
Ok. 1,3 kg udek kurczaka, każde przecięte na 2 części
2 cebule, posiekane
1 kubek greckiego jogurtu
1 szklanka bulionu z kury
½ szklanki śmietany kremówki
½ szklanki rodzynek sułtańskich
1 łyżeczka garam masala (mieszanka goździka, gałki muszkatołowej, cynamonu, kminu, kolendry, kopru włoskiego, czarnego pieprzu i kozieradka.)
1 łyżka stołowa cukru
1 łyżeczka soli
¾ szklanki płatków migdałów, pieczonych, do przybrania

Potrzebny sprzęt: mikser


Włóż imbir, czosnek, kmin, kolendrę i chili do miksera lub moździerza, zmiksuj. Dodaj mielone migdały i wodę, znów zmiksuj. Odstaw na bok.

Na dużej patelni podgrzej olej i dodaj kawałki kurczaka- w kilku turach, nie wszystkie naraz- gotuj aż podsmażą się z każdej strony, przełóż do naczynia.

Przyprawy i cebulę dodaj do oleju. Gotuj, ciągle mieszając, aż będzie miękka i lekko brązowa. Wlej zmiksowaną wcześniej pastę i gotuj wszystko, aż nabierze koloru. Mieszając dodaj jogurt, aby zrobił się sos, potem dolej bulion, kremówkę i rodzynki.

Podsmażonego kurczaka (i wszystkie soki, jakie z niego wyciekły) włóż z powrotem na patelnię i posyp mieszanką garam masala, cukrem i solą. Przykryj i gotuj na małym ogniu przez 20 min., sprawdzając czy mięso jest dokładnie ugotowane.

Zdejmij garnek z ognia i zostaw do wystygnięcia zanim będziesz podgrzewać potrawę na drugi dzień.

Przed podaniem posyp płatkami migdałów.

15 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Po prostu fantastyczne!!!!!!!!!!!!!
Jeden z najlepszych przepisów na kurczaka,niezapomniana mieszanina smaków i zapachów, gorąco polecam robi niezapomniane wrażenie na gościach!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Unknown pisze...

mam pytanie, trzymałam sie dokładnie przepisu, może w wyjątkiem przyprawy garam masala która sama musiałam skomponować - ale czy to danie wwychodzi takie pikantne???? trudno było zjeść ten sos.

feel pisze...

tym daniem można zrobic wrażenie.ja podałam na listkach sałaty.doskonale "złamało"smak.BARDZO SMACZNE

Anonimowy pisze...

W składnikach jest podany 1 kubek greckiego jogurtu a jest wykorzystane tylko pół. Czy później dolewa się pozostałą część do sosu czy w rezultacie zamiast jednego kubka dodaje się tylko połowę?

Smacznego! pisze...

Faktycznie wkradł się bląd, już poprawiłam.

Anonimowy pisze...

w liście składników 2 razy jest podane po 4 ząbki czosnku, czyli razem 8. Czy to nie za dużo?

Smacznego! pisze...

Mialy byc godziki, wkradl sie czosnek. 4 zabki czosnku i 4 gozdziki.

Anonimowy pisze...

Fajny przepis, zrobilam go dzisiaj i wszystkim bardzo smakowal.

Anonimowy pisze...

mam pytanie, co to jest ta kolendra i gdzie mozna ja kupić

Smacznego! pisze...

kolendra to taka przyprawa. Prymat i Kamis ja produkuja.

Anonimowy pisze...

Jak dla mnie bezbłędny sos do kurczaka. Prosty i mocno aromatyczny - taki jak lubię. Zrobiłam na obiad dla rodzinki i wszystkim smakowało :)

kaśka pisze...

Nie jestem kuchareczką a przymierzam się do tego przepisu. Pomóżcie!!!! Co to jest ten jogurt grecki ?

Anonimowy pisze...

jogurt grecki ma np danone

Anonimowy pisze...

Przepis... za każdym razem wychodzi zupełnie inny. Nie smakuje jak potrawa kuchni hinduskiej, ale jest pyszny. Ja zamiast jogurtu dodaję więcej śmietany, dzięki temu sos jest bardziej delikatny, ale wtedy warto dodać trochę soku z cytryny. Polecam wariacje na temat, tylko trzeba się trzymać proporcji w przyprawach!

Anonimowy pisze...

czy te udka z kurczaka po ugotowaniu oddzielić od kości czy kupić piersi z kurczaka.