środa, 29 sierpnia 2007

ODCINEK6 - SAMOTNE REWELACJE- SPAGHETTI CARBONARA

½ kg spaghetti
2 kubki pancetty (włoskiego boczku)
2 łyżeczki oliwy z oliwek
¼ kubka wytrawnego, białego wina lub wermutu
4 jajka
½ kubka startego Parmezanu
¼ kubka śmietany kremówki
Świeżo zmielony pieprz
Świeżo zmielona gałka muszkatołowa


Na dużej patelni usmaż kosteczki pancetty. Wlej wino na patelnię i poczekaj, aż odparuje, tak żeby po kilku minutach został słonawy winny sos. Zdejmij patelnię z gazu.

W misce ubij razem jajka, Parmezan, śmietanę i pieprz. Ugotuj makaron wg. instrukcji na opakowaniu, ale ma być al dente, więc zacznij sprawdzać 2 min. przed rekomendowanym czasem.

Kiedy makaron będzie gotowy, weź około ½ kubka wody z gotowania przed odcedzeniem reszty. Włóż patelnię powrotem na ogień i dodaj makaron, dokładnie mieszając. Znów ściągnij patelnię z ognia i dodaj mieszankę z jajkiem i wymieszaj wszystko. Dodaj wody z makarony, jeśli trzeba trochę rozrzedzić danie. Spaghetti posyp pieprzem i gałką muszkatołową.

19 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Muszę przyznac że spaghetti było przepyszne i stało się jednym z moich ulubionych dań!!! Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Robilam je po raz pierwszy w zyciu i polecam.Rewelacja!!!

Anonimowy pisze...

cudo!!!! przepyszne!!! 10000 razy lepsze niż z paczki!!! rewelacja!!!!!!!!!

Anonimowy pisze...

Pierwszy kęs...bez rewelacji. Następny...mhh, niezłe. Po trzecim wiedziałam, że nie przestanę jeść, dopóki nie zobaczę dna talerza. Słowem: PYSZNE!

Anonimowy pisze...

Mnie smakowało... więc zostawiłam też rodzince. Po powrocie miałam ochotę zjeść- może mi coś zostawili. Co się okazało - wyrzucili, stwierdzili abym lepiej gotowała po swojemu, "bo było ohydne z surowych jaj". :/

Hanulek pisze...

Rewelacja! Miałam ochotę to zjeść jak obejrzałam program Nigelli, ale dopiero dziś zabrałam się za gotowanie. Super, to będzie jedno z moich ulubionych dań:)

Unknown pisze...

masz walniętą rodzine

Anonimowy pisze...

Niestety, ale znam duzo smaczniejszy przepis na carrbonare:) Natomiast przepyszne są kotlety wieprzowe i ziemniaczki zapiekane z czosnkiem:)

Anonimowy pisze...

polecam!!!!!!!!!!!!! u mnie w domu wszyscy się zajadali.

Anonimowy pisze...

pycha:)

Inżynieria pisze...

ponoć takie "najprostsze przepisy", bez cebuli, pieczarek i różnych dziwactw to najbardziej włoskie przepisy na carbonarę. jednak ja pamiętam, że zazwyczaj się daje samo żółtko, na pewno nigella daje białka?

Anonimowy pisze...

Przepis doskonały...prawdziwie włosko zrobiło się u mnie w domku...naprawdę pyszna carbonara, niewiele mi tak smakowało jak ta. Będzie stałym bywalcem na moim stole - gorąco polecam!

Anonimowy pisze...

przepyszne, wcześniej jadłam coś tak bardzo dobrego tylko w kanjpach...

Anonimowy pisze...

Robiłam spaghetti nie raz z różnych przepisów ale to......... super !! Mąż krzyczał jeszcze !!

Anonimowy pisze...

Nie bardzo z nam sie na. przepisach, moglibyscie napisać mniej wiecej ile porcji wychodzi z takiej ilości składników?

Anonimowy pisze...

Ah i jeszcze jaką objętość ma 'kubek', czy jest to brytyjska wersja polskiej szklanki?

Anonimowy pisze...

czy tylko mi sos wyszedł ,,drudczasty ,,

Anonimowy pisze...

1 cup = 250 ml = szklanka

Unknown pisze...

Carbonara is always on rotation at my house as well. When I’m making macarons or anything else egg-white heavy, carbonara is the perfect place to use those leftover yolks. Delicious every time.