niedziela, 30 września 2007

KONIEC

Uff oto przetłumaczone wszystkie przepisy z "Niegella ucztuje" ;)))

Zaczęłam tłumaczyć: "Nigella gryzie", link do bloga obok.

Jeśli macie jakieś pytania, piszcie w komentarzach, jeśli będe mogła to na pewno odpowiem.

55 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Witam, Twoje przepisy są świetne i włożyłaś dużo pracy w przygotowanie tego bloga, proponuję abyś umieściła swojego linka na stronie tvnstyle w miejscu gdzie są komentarze pod programem nigella ucztuje, z pewnością pomoże to forumowiczkom i pasjonatkom tego programu w znalezieniu ich ulubionych przepisów :)

Smacznego! pisze...

Niestety w tych komentarzach nie da sie wstawic linka... Choc pare razy pisalam o tym blogu, ale zauwazylam,ze one ignoruja wpisy i 20 razy pytaja sie o to samo ;P wiec to i tak niewiele da ;)

GonsioR pisze...

I ja się przyłączę do podziękowań:-) Świetna robota!!

Pomysł z drugim blogiem jest bardzo dobry... każdy kto trafi na Ciebie na pewno zerknie do profilu i od razu zobaczy 2gi blog. Już zasubskrybowałem RSSa z bloga "Nigella gryzie"... nie mogę się doczekać pierwszych wpisów:)

Dziękuje i pozdrawiam!

lona-k pisze...

Witam serdecznie! Chciałam podziękować za wpaniałego bloga, ŚWIETNA ROBOTA!!! Gratuluję.. Czekam z niecierpliwością na kolejnego, jeśli mogę prosić.. zamieść link na swoim dotychczasowym blogu!! Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

napawdę jesteś wielka.
gratuluję wytrwałości!!!

a nie znalazłaś nigdzie przepisu na sałatkę z arbuza z fetą?

pozdrawiam i jeszcze raz chylę czoła :)

malutka

Smacznego! pisze...

Malutka. No wlasnie nie...A nie wiesz w ktorym odcinku byl? Jaki numer, albo nazwa, albo chociaz jakie byly inne przepisy...

Anonimowy pisze...

Gratuluje pomysłu, napewno nie jedenej osobie Twój blog pomógł, mi przynajmniej napewno. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

dzieki dzieki za te przepisy, bo z moim angielskim nic nie wskoram! A jezeli mam cos podpowiedziec, to chetnie poznalabym przepisy z "DANIA W PÓŁ GODZINY" lub "bosonogiej Contessy", wiem ze sa dostepne w wersji angielskiej na twoich linkach.Z gory dziekuje! DORKASIA

Anonimowy pisze...

Arbuz, ser feta i sałatka z czarnymi oliwkami

Odcinek 18 - Różowy


Nigella: „Jak bardzo nieprawdopodobnie by to zabrzmiało, to połączenie smaków jest naprawdę wspaniałe, jednocześnie aromatyczne i odświeżające. Możecie zredukować potrawę wyłącznie do kluczowego skontrastowania smaków i podać jedynie talerz z pokrojonym arbuzem, posypanym serem feta i miętą oraz spryskanym limonką, jednak ta pełna wersja jest niewiele bardziej kłopotliwa w przyrządzeniu, a raz zrobiona - mogę o tym zapewnić - latem będzie się regularnie pojawiać na waszym stole.”

Składniki:
• 1 mała czerwona cebula
• 2-4 limonki, w zależności od soczystości
• 1,5 kg słodkiego, dojrzałego melona
• 250 g sera feta
• świeża natka pietruszki
• pęczek mięty, siekanej
• 3-4 łyżki oliwy z oliwek Extra Virgin
• 100 g drylowanych czarnych oliwek
• czarny pieprz

Przygotowanie:
Obieramy i przekrajamy na pół czerwoną cebulę, następnie zaś kroimy ją na bardzo cieniutkie półksiężyce i wkładamy do niewielkiej salaterki, namaczając sokiem z limonki, tak aby zrobiły się bardziej przezroczyste i by wyciągnąć z nich troszkę ostrości. Dwie cytryny powinny wystarczyć chyba, że będą one wyjątkowo mało soczyste. Usuwamy skórę i pestki z arbuza i kroimy w niewielkie trójkąty. Kroimy fetę na kawałki o podobnych rozmiarach i wszystko wkładamy do dużej, szerokiej i płytkiej miski. Odrywamy łodyżki z pietruszki, tak by pełniła rolę bardziej liści w sałatce niż przybrania i dodajemy ją do miski wraz z siekaną miętą. Wylewamy teraz cebule, w pięknym brązowo-fioletowym kolorze, wraz z różowym sokiem na sałatkę, dodajemy oliwę i oliwki, a następnie dłońmi delikatnie mieszamy sałatkę, tak aby feta i arbuz nie straciły swych kształtów. Dodajemy porządną szczyptę świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Na koniec, do dressingu możemy dodać jeszcze odrobinę limonki. Hava Nagila! Oto smak Słońca z Tel Awiwu!

8 porcji

DORKASIA

Anonimowy pisze...

wydaje mi sie, ze w tej serii był jeszcze jeden przepis na deser z jezynami, bita śmietaną, posypane bezami, nie wiem czy dobrze mówię ale tak mi się wydaje, czy mogłabys umieścić ten przepis? z góry dziękuję, a stronka jest fantastyczna, pozdrawiam :)

Smacznego! pisze...

do Anonim 12 pazdzirnika. Przepis jest na stronie (bez zdjecia). Odcinek 10 czarno-bialy krem

Anonimowy pisze...

świetna robota, gratuluję

Anonimowy pisze...

Hey nie zakladaj nowego bloga. Ten jest fajny i po co dziesiec blogow jak wszystko moze byc na jednym :P:P :). No tak trzymaj papa
Pozdrawiam :*

Anonimowy pisze...

pięknie, super blog, oby tak dalej:)fajnie by było gdyby jednak wszystko było w jednym miejscu, ale to już zależy od Ciebie gratuluje wytrwałości i trzymam kciuki:)

Magdalena pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Magdalena pisze...

Witaj!

Po co chcesz tłumaczyć przepisy z serii "Nigella gryzie" skoro są dawno przetłumaczone i wydane w postaci książki po polsku? :))

Anonimowy pisze...

Witam :)) Bardzo zdziękuje za super bloga :))juz sie nie moge doczekać kolejnego :))

pozdrawiam serdecznie

Martynka=* pisze...

Super ten twoj bloczek ja tez bardzo lubie oglądac programy nigelli lowson naprawde super ten blog!!!!!!!!!!!prowadz go dalej dawaj jak njwiecej przepisów a ja bd kometowała

Ola pisze...

bardzo fajna stronka podpisuje sie pod innymi komentarzami że lepiej by było zrobic wszystko ja jednej stronce. mozna zrobic zakłedki nigella gryzie i ucztuje. Ps : ksiazka kosztuje ok 60pln nie kazdego stac, a poza tym taki blog zbliza ludzi lubiacych ten program.

Anonimowy pisze...

Witam, nie zliczę ile czasu szukałam przepisu na czekoladę na gorąco z tego programu.. Na szczęście znalazłam tę stronę:] Wspaniała robota!

Anonimowy pisze...

Super blog, wszystko w jednym miejscu...apetycznie

xaos23 pisze...

Bardzo dziękuję i gratuluję pomysłu:) Robiłam czekokubki z pamięci i nie wyszły jak powinne:) teraz już wiem co zrobiłam źle:)

Jutka pisze...

Super stronka, bardzo dziekuje za przepisy. Mam pytanie czy ma ktos przepis na koktajl z krewetek na liściach sałaty to byl odcinek 8 "Nigella ucztuje"

Anonimowy pisze...

Wszystko super, bardzo dziękuję za Twój trud. Na książkę nie mogę się zdobyć... Jest tyle innych potrzeb.Cieszę się, że tu wreszcie trafiłam... Mam tylko problem... Jaka objętość kryje sie pod tajemniczym "kubkiem" ?? :(
Pozdrawiam serdecznie

Smacznego! pisze...

kubek,szklanka - 250ml

Jutka pisze...

Czy ma ktos przepis na koktajl z krewetek na liściach sałaty (odcinek 8) Nigella ucztuje. Bede wdzieczna za przepis.

mati pisze...

witam
ostatnio ogladalam program w ktorym nigella robila "przyjecie" z kuchnia indyjską - przyzadzala cos co nazwala "makaroniki ciągutki" moze masz ten przepis .
bylabym wdzieczna - moj mail mati001@o2.pl

Smacznego! pisze...

Mati. Niestety nie wiem o jaki przepis chodzi, jesli nie ma go na stronie to nie mam

Anonimowy pisze...

Hej Smakosze!

Autorko bloga WIELKIE DZIEKI, jestes CUDOWNYM STWORZENIEM !!!! Twoja ciezka praca ukoiła moją kulinarną duszę i pewnie wielu, wielu innych pasjonatów kuchni :-)SUPER! Naprawdą dobrze wiedzieć, że są tacy ludzie jak TY !!!Uciekam wypróbowac ulubionych smakołyków, ale już wiem że będzie to po prostu RAJ !!!! Ściskam ;-)

skakAnka

Paweł pisze...

Jestem pod wrażeniem ilości przetłumaczonego materiału! Gratuluję! Mam tylko jedno poważne "ALE". Otóż w wielu przepisach przy tłumaczeniu na polski pojawiły się BARDZO poważne błędy dot. ilości produktów, a ma to związek z nazewnictwem brytyjskich jednostek miary tłumaczonych na polski dosłownie.
W angielskim oryginale np. "1 stick of butter" nie znaczy to samo ilościowo co "1 kostka masła" w j.polskim.
"1 stick" to ok. 115g, a w Polsce kostka masła to na ogół 200g.
Można tym wiele popsuć.

pietrusia... xD pisze...

Jestes bosska!! Tyle razy szukałam w necia tych przepisów i nigdy nie mogłam nic znależc...

Poprostu Kocham cie... nie no żart ale naprawde dzieki :*
pozdrawiem i życze miłego tłumaczenia (mam nadzieje ze zamiescisz tu adres tego 2 bloga... albo bedziesz kontynulowac pisanie teg :))

Smacznego! pisze...

Pietrusia. Link do drugiego bloga (Nigella gryzie) jest z boka nad przepisami, oraz w ostatniej notce

sylwiamarta pisze...

dzieki wielkie, super sprawa!strasznie sie ciesze, ze mam teraz wszystkie te przepisy Nigelli...poszukuje jeszcze jej przepisow z coca-cola...np.szynke gotowana w coli

sylwiamarta pisze...

wielkie dzieki!super sprawa!strasznie sie ciesze, ze mam te wszystkie przepisy Nigelli, super!
poszukuje jeszcze jej przepisow z coca-cola....np.szynka gotowana w coli...moze ktos ma?

Smacznego! pisze...

sylwiamarta. Szynka w coli bedzie w odcinku 9 na drugim blogu (Nigella Ucztuje) adres w linkach

Agnieszka pisze...

Super blog:)Wszystko wydaje się teraz jeszcze bardziej uporządkowane w moim świecie.

Anonimowy pisze...

super blog, właśnie tego szukałam

Anonimowy pisze...

mam pytanko? czy mogłabyś przetłumaczyć przepis na koktail z krewetek, na liściach sałaty? serdecznie pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Hej. Super blog. Też jestem fanką Nigelli, a już na pewno jej kuchni. Super się spisałaś z tymi tłumaczeniami. Dzięki serdeczne

Smacznego! pisze...

Nie znalazlam przepisu na ten koktail z krewetek

Anonimowy pisze...

Dziękuję Ci za to, że jesteś dobrym człowiekiem- bo tylko dobry człowiek mógł przetłumaczyć bezinteresownie te cuda i dać je społeczeństwu. Na szczęście to społeczeństwo fantastycznych zjadaczy i nigellomaniaków i potrafią to docenić! Co ja niniejszym czynię też :)

DARUŚ pisze...

JESTEŚ NAJLEPSZA!!!! Myślę, że każda z nas miała taki problem dopóki nie pojawiłaś się TY wraz z Twoją stronką, sama spędziłam godziny w internecie w poszukiwaniu stron internetowych z przepisami Nigelli, z angielskim miewam jednak duze problemy i poddałam się jednak w tłumaczeniu przepisów myśląc o tym, że zajęłoby mi to wieczność, dlatego chylę czoła, serdecznie gratuluję i pięknie dziękuję w imieniu swoim i na pewno całej reszty, jesteś ANIOłEM!!!! DZIęKUJEMY!!!!!!

Magda pisze...

Gratuluję pomysłu i dziękuję w imieniu własnego i męża podniebienia :)

izka pisze...

Czesc pisze poniewaz chcialam sie dowiedziec czy masz przetlumaczone przepisy z nigella ekspresowo czy znasz jaka kolwiek strone internetowa w ktorej bede zawarte te przepisy

Anonimowy pisze...

Naprawdę świetny blog! Uwielbiam Nigellę i dzięki Tobie mogę popróbować jej przepisów :-)
Dzięki!

Smacznego! pisze...

Izka. Jeszcze nie ma Nigelli, jak tylko coś przetłumacze, zamieszcze link na blogu. Jeśli znasz angielski to tu są przepisy: http://www.foodnetwork.com/food/episode_archive/0,1904,FOOD_30357_731_10,00.html

Lukrecja pisze...

a masz przepisy z Nagella ezpresowo

miga pisze...

przepis na koktajl z krewetek krewetki koktajlowe mrożone( ale trzeba je rozmrozić:)), majonez, ketchup, sok z cytryny sól do smaku. Takie są składniki. Do majonezu wrzucić krewetki, dodać około łyżki ketchupu trochę soku z cytryny i szczypta soli. wymieszać i gotowe

Anonimowy pisze...

Lepiej póżno niż wcale.
Dzisiaj odkryłam tę stronę.GRATULACJE!
Wspaniała praca!
Przepisy fachowo przedstawione.Będę często tu zaglądać.Jeszcze raz gratuluję.Ewa

Anonimowy pisze...

wielkie dzieki! :)

elanatalia pisze...

Witam, poszukuję przepisu na ciasto z lodami kawowymi i polewą karmelową. Ściskam mocno i oby tak dalej.

syzyf pisze...

podbijam prośbę o przepis na ciasto z lodami

Anonimowy pisze...

I'm really loving the theme/design of your blog. Do you ever run into any web browser compatibility problems? A small number of my blog readers have complained about my site not working correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any advice to help fix this issue?
Also see my web site > business

Anonimowy pisze...

Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you're just too magnificent. I actually like what you've
acquired here, really like what you are saying and the way in which
you say it. You make it enjoyable and you still take care
of to keep it wise. I cant wait to read much more from you.
This is actually a great web site.

Feel free to visit my web-site - Achat tweet pas cher

Anonimowy pisze...

zpagat. concurrents W łozаch

bуło niеwуgodnіe, zaсzynаłу kąѕać κomary.
Ζ tгudem poωstrzymywał ѕіę, aby nie zаrzynać іch spośróԁ ekskluzуwnymi klapnięciami.



Ѕtraże po гаz drugі się ożywiły, 1
ze zbroϳnусh.